Contentmarketing

Contentmarketing is niet nieuw. Jaren geleden publiceerden bedrijven reeds waardevolle content met als doel de verkoop te stimuleren. In de afgelopen jaren is de interesse in de marketingtechniek echter flink gegroeid. Hoewel het trachten te definiëren van het begrip ‘contentmarketing’ aanvankelijk eenvoudig leek te zijn, is dit in realiteit toch een pak moeilijker! Maar je staat er niet alleen voor. Wij begeleiden je bedrijf graag van A tot Z in de wereld van contentmarketing. Let’s learn!

Contentmarketing is a commitment, not a campaign.

Buscall
De toegevoegde waarde van contentmarketing

Content die mensen interesseert en die concrete antwoorden biedt op de vragen van je doelgroep. Waardevol & relevant, zodat je potentiële klanten overgaan tot actie. Daar draait het om als we het hebben over contentmarketing. Mede dankzij sociale media, behoort contentmarketing vandaag de dag tot een van de meest populaire begrippen in de marketingwereld.

Content creëren kan verschillende doelstellingen realiseren. Denk maar aan het creëren van vertrouwen en een positieve gebruikservaring, aantrekken van nieuwe prospecten, veroveren van een hogere score in zoekmachines en ga zo maar door.

make it fly - Designer - Sanny Verkissen
Contentmarketingstrategie

Vooraleer contentmarketing de gewenste resultaten oplevert, is geduld en investeren belangrijk. Contentmarketing is namelijk een marketinginspanning op langere termijn en behoort dus tot de strategische planning van een organisatie. Een imago opbouwen en het vertrouwen winnen van je (potentiële) klanten kost nu eenmaal tijd. Maar door een goed verhaal te vertellen op bijv. sociale media, kan je reeds een bepaald gevoel opwekken bij je doelgroep. In die zin kan je contentmarketingstrategie een sneller effect hebben.

Door content in te zetten, kan je als bedrijf aantonen hoe je concrete noden van je potentiële klanten kunt vervullen. Het is dan ook belangrijk om over een bereik te beschikken en bezoekers op je website te genereren. Want je content moet gelezen worden. Pas dan kan contentmarketing het juiste effect hebben.

Het is bovendien belangrijk om je content te verspreiden op de kanalen waar je doelgroep aanwezig is. Dit kan via sociale media, een nieuwsbrief, een blog … Zo kan je (potentiële) klanten triggeren om door te klikken naar je website en hen daar verder onder te dompelen in je aanbod & expertise.

Een breder publiek bereiken?

Wanneer er gesproken wordt over contentmarketing gaat het om waardevolle en relevante content. Die moet ontworpen worden voor een duidelijk omschreven publiek. Deze content wordt meestal op eigen of andere niet betaalde platformen gepubliceerd. Dat betekent echter niet dat je deze content niet mag promoten. Integendeel: wanneer je over te weinig publiek of bezoekers op je website beschikt, kunnen betaalde media hier een oplossing bieden. Content promoten kan bijv. aan de hand van social media advertising. Niet helemaal thuis in de wereld van betaalde media? Wij staan voor je klaar!

Nog niet helemaal thuis in de wereld van contentmarketing? Dan is het dringend tijd om in actie te schieten! Hulp nodig? Ons team zorgt ervoor dat jouw content bestaat uit datgene wat jouw bezoekers zoeken. Ben je klaar om erin te vliegen? Wij zien het volledig zitten!