Intranet & Extranet
Een intranet is een communicatiemiddel om te gebruiken binnen je bedrijf waarmee je op een snelle en veilige manier informatie kan delen met je medewerkers. Een extranet daarentegen is een handige tool om snel beveiligde info te delen met je klanten, partners en/of leveranciers.
Waarom een intranet?
Een intranet bespaart je bedrijf kosten
Aangezien alle bedrijfsinformatie beschikbaar is via je intranetsysteem, dalen je printkosten. Het is dus ook nog eens goed voor het milieu!
Je kan met een intranet snel info delen
Via een intranet is het heel gemakkelijk om een document te uploaden. Eenmaal geüpload is het beschikbaar voor iedereen. Bijv. het laatste nieuws delen, evenementen aankondigen enz.
Een intranet is veilig en betrouwbaar
Er moet ingelogd worden via een gebruikersnaam en wachtwoord. Op die manier is je vertrouwelijke informatie niet beschikbaar voor buitenstaanders. Binnen de organisatie kan je ook kiezen wie de informatie ziet. Heb je een bericht enkel voor het managementteam? Dat is geen probleem binnen het intranetsysteem.

Toepassingen van intranet
Een intranet kan op heel wat vlakken worden ingezet binnen je bedrijf.
-
Snellere en betere samenwerking binnen de afdelingen van je bedrijf
-
Optimaliseren van je administratie
-
Bijhouden van klantenbestanden
-
Productfiches updaten en meteen doorspelen naar je vertegenwoordiger
-
Procesbeschrijvingen
-
Opvolgen van bestellingen
-
Opvolging van projecten door je projectmanagers
-
Privé social media binnen je bedrijf
-
Bedrijfsprocedures en werkprocessen delen
-
Geschikt voor thuiswerkers
-
Enz...
En wat met een extranet?
Een extranet biedt toegevoegde waarde aan je klanten
Een klantencentrum waarbij je klanten hun bestelde product of project op de voet kunnen volgen zullen ze zeker appreciëren. Voor jou is het ook gemakkelijk om informatie naar de klant op een gebruiksvriendelijke manier door te sturen.
Ook een intranet is veilig en betrouwbaar
Er moet ingelogd worden via een gebruikersnaam en wachtwoord. Op die manier is je vertrouwelijke informatie enkel beschikbaar voor wie je wenst. Heb je een bericht voor klanten die voor minimum 1000 euro kochten? Geen probleem. Het is allemaal mogelijk binnen een professioneel extranet.
Toepassingen van een extranetomgeving
-
Klantenbeheer
-
Opvolgen van bestellingen
-
Handleidingen beschikbaar maken
-
Gebruikersgegevens
-
Klachtenafhandeling
-
Verhoogde productiviteit
-
Efficiëntere communicatie
-
Enz...
Bij Duo starten we steeds van nul bij het opmaken van een intranet of extranet. Zo kunnen we heel flexibel op je wensen inspelen! Overtuigd van de meerwaarde van een intranet of extranet? Spring eens binnen en we bekijken je opties.
Hallo,
hoe kunnen we je helpen?
Bestaand project
Het handigst is dat je hiervoor een ticketje toevoegt via je Odoo account. Maar even naar Tom of Leen bellen kan natuurlijk ook.
Je zoekt informatie.
Er is al heel wat info waarin je kan zoeken. Niets gevonden? Bel even naar Tom of Leen.