Syntra AB - personalisatie

Hogere conversie dankzij CDP
duo
Syntra AB Logo

Syntra AB organiseert volwassenenonderwijs in Antwerpen en Vlaams-Brabant, en biedt meer dan 500 opleidingen aan in maar liefst 20 sectoren. Ze streven ernaar om hun online bezoekers een vlotte, maar ook innovatieve beleving te geven. Dankzij een pientere personalisatie-oplossing blijven ze op het scherp van de digitale ervaring. 

De uitdaging.

De eindgebruiker nog beter kunnen servicen op het online platform van Syntra AB, door personalisatie toe te voegen.

De oplossing.

Een open-source engine die op basis van gebruikersgedrag specifieke onderdelen van de website personaliseert. 

De resultaten.

400% meer click through rate (én hogere conversie) dankzij een pienter personalisatie systeem.

400% hogere click through rate

400% hogere click through rate

De impact is zo klaar als een klontje. Aan de hand van extra tracking hebben we het effect op conversie en click-ratio’s gemeten. 

Zo zien we in gepersonaliseerde content (= een stuk content die op maat voor de gebruiker gemaakt wordt, door bijvoorbeeld relevante opleidingen te tonen) dat er ± 400% meer kliks zijn dan wanneer deze geen personalisatie omvat. Content die voordien dus minder relevant was, is het nu overduidelijk wel.
 

Met de vraag om nieuwe websitebezoekers een gepersonaliseerd opleidingsaanbod aan te bieden, gingen we in open dialoog met make it fly. Het meedenken gedurende het hele traject, van concept tot technische implementatie, waarderen we even hard als de resultaten!

Stefaan Verwerft - Digital Project Manager, Syntra AB

De kracht van een CDP

Naast het open-source Drupal systeem waarmee de Syntra AB website gebouwd is, maken we gebruik van een open-source CDP (Customer Data Platform) dat we in eerste fase gebruiken als personalisatie-engine. We gebruiken dus de kracht van een CDP om op basis van gebruikersgedrag specifieke onderdelen van de website te personaliseren. Door nu alvast deze solide basis te leggen, kunnen we in de toekomst verder aankoppelen aan andere systemen om zo een volledig plaatje te krijgen van de gebruiker.

De kracht van een CDP
Verder dan een segment

Verder dan een segment

In tegenstelling tot veel aanbieders van personalisatie focussen we ons niet alleen op ‘segmenten’. Door slim gebruik te maken van acties op de website, houden we per bezoeker ook zijn interesses bij. Deze interesses gebruiken we om op de juiste momenten gepersonaliseerde content weer te geven.

“Resultaat? Een prachtige stijging in de conversieratio, zonder verlies op performance."

Bart Verswijvel - Digitaal strateeg, make it fly

Data in eigen beheer

Een andere troef is dat de klant ook zelf alles in beheer heeft. Via een eigen gebouwde Drupal module kan Syntra AB in de website nog verdere finetuningen doen aan de personalisatie-logica die we voor hen hebben opgezet. Ook is elke paragraaf in hun website zélf te beheren en te personaliseren naar wens.

Onafhankelijk

Natuurlijk moet de volledige website ook onafhankelijk kunnen werken. Indien het personalisatie-systeem bijvoorbeeld even offline is, werkt de Syntra AB website nog helemaal naar behoren. Win win! 

Daarnaast is het ook belangrijk om eigenaar te zijn van de data. Onze oplossing bewaart alle verzamelde data op een eigen beheerde server. Uiteraard pas na goedkeuring van de getrackte persoon ;-). 

De gebruikers van de website krijgen op een niet té opvallende manier een ervaring die volledig op maat is. En laat ons eerlijk zijn: Syntra AB heeft een prachtig opleidingsaanbod, maar het zijn er ook best veel. Dankzij deze personalisatie-oplossing helpt de website de bezoekers actief om de juiste opleiding te vinden. Mooi toch? 
 

Team Award
Foto Bart

"Je kan een oplossing pas een oplossing noemen als het impact en meerwaarde creëert."

Bart Verswijvel
Digitaal strateeg

Klaar om je conversies te verhogen?

Scope van deze case

 

Hallo,

hoe kunnen we je helpen?

 

Een nieuw project, nice!

Muriel helpt je met plezier verder, bel je haar even op?

 

Je zoekt informatie.

Er is al heel wat info waarin je kan zoeken. Niets gevonden? Bel even naar Tom of Leen.