Hoe word je een kick-ass online marketeer? Een stage bij Duo.

4 min.

Aan alle mooie liedjes komt een eind, zo helaas ook aan mijn stage bij Duo. Mijn laatste weken op de marketingafdeling zijn aangebroken, tijd voor een korte trip down memory lane.

Wie was ze?

Een 23-jarige postgraduaatstudente Digitale Marketing Communicatie. Op zoek naar een leerrijke ervaring om de theorie uit haar postgraduaat te testen in de praktijk.

Duo stelde niet teleur. In de afgelopen weken heb ik ontzettend veel bijgeleerd, niet enkel over de ins en out van de online marketingwereld, maar ook over het reilen en zeilen van een digital agency. Schuchter en onzeker over mijn vaardigheden stapte ik 21 april het Bargehuis binnen, om er 2 maanden later met een koffer (in mijn geval sjakos 😉) vol kennis en ervaring weer buiten te gaan.

The expert in anything was once a beginner.

Helen hayes, First Lady of the American Theatre

Wat deed ze?

Mijn eerste stageweek draaide voornamelijk rond het wegwijs geraken in het bedrijf en hun activiteiten. Ik kreeg uitleg over de workflow, de programma’s die gebruikt worden door marketing en hoe een standaard week bij Duo er uit ziet. Om mij optimaal te kunnen ontwikkelen, mocht ik tijdens de werkuren ook mijn digitale skills bijschaven: ik behaalde 4 Google certificaten (AdWords & Analytics). Ik vond het super dat Duo niet enkel belang hechtte aan mijn bijdrage in het bedrijf, maar ook aandacht had voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Doorheen de weken kwam ik in aanraking met bijna alle facetten van online marketing: Analytics, SEO, SEA, Social Media Advertising, E-mail Marketing, Conversion Rate Optimization, Content Marketing, … . Mijn favoriet? Dashboards maken in Google Data Studio!

Wat dreef haar?

Los van het gevarieerde takenpakket biedt een stage bij Duo nog een andere meerwaarde: je telt écht mee. Al in mijn 3e stageweek mocht ik mee op bezoek bij de klant om daar mijn eigen(!) voorstel voor Facebook advertising te presenteren. Ook werd ik steevast voor alle meetings uitgenodigd, niet enkel als stille observator maar een actieve deelnemer van wie input verwacht én gehoord werd.

Ik heb zelf Facebook advertenties uitgedacht, opgezet en opgevolgd. Ik schreef enkele interessante blogposts die meteen online verschenen. Ik hielp mee de nieuwsbrief vormgeven en creëerde leuke dashboards in Google Data Studio. Ik mocht mee op externe meeting om live mee te maken hoe een offerte gepresenteerd wordt. Ook heel wat interne marketingkwesties passeerden de revue. Een mooie stage toch, niet?

Bij Duo ben je nooit alleen

Tenslotte kan ik dit blogartikel niet afronden zonder een woordje te zeggen over de werksfeer en collega’s bij Duo. Hoewel ik me in het begin wat meer op de achtergrond hield, ontging de goede vibe tussen de collega’s me zeker niet. Naarmate de tijd vorderde en ik de Duo familie echt leerde kennen, kwam ik dagelijks met plezier werken. Wie je ook tegenkomt aan de koffiemachine, er zal altijd een babbeltje geslaan worden. Ook mensen waar je in principe niet mee samenwerkt, leer je sowieso kennen. Daarbij ben je bij Duo nooit alleen. Iedereen is steeds bereid om je te helpen waar ze kunnen.

Ben jij nog op zoek naar een uitdagende stageplaats? Overweeg zeker een sollicitatie bij Duo! Vanwege hun uitgebreide expertise bieden ze zowel mogelijkheden voor marketing studenten als voor designers en developers.